En stor storhäst

Förut idag red jag Flora. När jag hämtade henne i hagen så kändes det som om hon växt mååånga decimeter. Hon är stor men jag har inte tänkt på att hon är såå stor förut. Men jag är van lille Cooper som är 3dm mindre ;)
 
Det började väl kanske inte så superbra. När jag precis skulle börja sadla så kastade hon sig bakåt (precis som Cooper...) och grimman slets sönder. Inte bara vid spännet utan nästan överallt där den satt ihop. Perfekt tänkte jag. Hon sprang iväg en bit men jag fick tag i henne fort så det var skönt. (Med tanke på att hon bara sprang iväg från mig i hagen). Kunde ha grimman runt halsen på henne och hon följde efter mig snällt. Så gick tillbaka till stallet och tränsade eftersom jag inte kunde spänna fast henne. När jag lagt på sadeln så kom mamma och Linda precis så de kunde alltså hjälpa mig.
 
När jag väl satt uppe på hennes rygg så gick allt bra och hon var snäll. Vi skrittade först en bra bit. Asfalt, skog, kalhygge, lite blandat alltså. Sedan kom vi ut på en väg och då travade/galopperade vi. Hon försökte inte att kasta av mig en enda gång! ;) Red förbi en plan så red runt lite där i 5 minuter kanske. Galopperade ganska mycket och hon var jättefin. Gjorde klockrena byten också, balanserat och bra. Hon har blivit sjukt mycket finare på 2 år tror jag det är då jag red henne första gången. Sofia har gjort ett grymt jobb med henne.
 
Tror att Cooper kommer kännas som en falabella när jag kommer hem. Han kan jag ju ändå borsta normalt, inte som Flora då jag får stå på tå för att komma åt ryggen. Hehe.
 
Bilder från förra året.
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: