Frisering

Kom till stallet innan 9 någongång tror jag och då släppte jag ut hästarna. Dom fick en välbehövd sovmorgon. Cooper fick dock bara komma utanför boxen då jag skulle klippa honom. Han var lugn och jätteduktig! Började med hovskägget och han brydde sig ingenting. Han kom ner med huvudet hela tiden och skulle se vad jag höll på med. Manen gick också bra. Provade också pannluggen men det gick mindre bra. Då höll jag på att röra honom med saxhandtaget i ansiktet, började med mulen och kom längre och längre upp så då gick det bra. Ibland så röck han till och då började jag bara om så då stod han med huvudet i min mage, sötnosen. Tänkte testa öronen också, inte mycket alls utan bara de som stod rakt ut. De brydde han sig inte heller så mycket om. Skönt! Måste klippa dom mer men de tar jag en annan dag.
 
När jag hade klippt klart honom så fick han gå ut och röra lite på sig så mockade jag och grejade innan jag tog in honom igen för att rida. Red i paddocken men joggade honom bara en stund. Han var jättefin, vi måste bara jobba på med innerskänkeln i vänstervarvet.
 
Efter ridningen så målade jag lite tak i stallet i ett par timmar innan jag åkte hem.
 
Har varit på birsta en sväng nu på kvällen också, köpte tre saker på hööks. Vad berättar jag sedan :)
 
Haha gud vad stora öronen ser ut att vara...
 
Orkade inte släpa med kameran till körskolan då jag åkte till stallet direkt efter körlektionen så blev mobilbilder. Men imorgon följer Jenniefer med och då ska vi hoppa. Då blir det bilder :D

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: