Bästa hästen

Idag fick det bli paddocken för Cooper. Var senast förra helgen som jag red i paddocken, om man inte räknar med longeringen i måndags. 
 
Hoppade upp direkt ute i hagen (inte i boxen som jag gjort ibland) och han stod i princip helt still. När jag suttit i ett par sekunder så brassar han iväg i något som ska likna galopp (inga bockningar) ett par meter, ner mot hans hage (vi har delat av hagen så de går inte tillsammans jämt). Men vi hade stängt där så han kom inte speciellt långt. Haha knäpphästen. Han hade stått inne på morgonen så det var väl därför.
 
När vi red ut från hagen så är det en grind och sedan vet jag inte hur jag ska förklara det. Ungefär som en dörr fast att inte dörren är där, dörrkarm eller vad man kallar det för. Alltså det är inte en dörrkarm men om jag ska förklara det på något sett haha. Iallfall så när vi rider igenom där måste jag ducka, och det brukar bli en ganska hastig rörelse och han tycker det är lite obehagligt så han småspringer ut. Men idag gick han hur lungt och fint som helst!
 
I paddocken var han också fin. Tränade lite på de Jenny sagt att jag ska göra. Försökte mest att böja halsen på honom med ledande tygeltag, då alltså att jag får hålla kvar honom på spåret med ena skänkeln. Det gick jättebra. Försökte också att ha bättre kontakt med hans mun för det är något jag alltid har haft svårt med. Jag vill vara så mjuk i handen att jag istället har för glappa tyglar. Då blev han mycket bättre för att han själv söker efter kontakten och tygeln hela tiden. I traven så var han lite spänd de första varven men när han slappnade av gick han också bra där. Provade också att galoppera och gud så duktig han var! Har förut bara galopperat en långsida åt båda hållen. Men idag fick han galoppera ett och ett halvt varv både åt höger och vänster. Det kändes så himla bra och balanserat så då kunde han få galoppera lite mer. Han hade ett lagomt tempo och det kändes verkligen inte som om han var 5 med tanke på balansen. Superkul att han kändes så bra för då kanske vi tar 2 varv nästa gång! :)
 

Kommentarer
Zenitha Nordqvist

Inte alls avis på dig som har en häst.. :)

Och nu till något som inte hör till: Du har inte lust att försöka dig på en ny design till mig? Du har hela sommaren på dig och mer om du vill, inget som behöver vara klart snabbt bara det att jag har ingen dator som pallar att man sitter vid den en längre tid och klarar typ inte av något. :/

Svar: Haha jag är avis på mig själv faktiskt! Ja självklart kan jag göra de :)
My Nordqvist

Tid: 22:44:37
Datum: 2013-06-14
Hemsida: http://nitashundvardag.blogg.se/
Josefine Arvehall

Allt bra?:) kram

Svar: Japp bara bra! :)
My Nordqvist

Tid: 22:25:41
Datum: 2013-06-15
Hemsida: http://jossesphoto.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: