Duktiga Cooper!

Idag när jag skulle hämta honom i hagen så började han gnägga och höll på nästan som om han ville att jag skulle skynda mig. Om han hade fått velat så hade han nog galopperat in i stallet. Det hade regnat ett par timmar så han var nog lite less på vädret.
 
Jag gjorde iordning honom och sedan hoppade jag upp några gånger i boxen och det gick väldigt bra. Tog ut honom i sjukhagen (vi fick nästan tvinga med honom för han ville gärna inte gå ut i regnet) och hoppade upp där. Det gick också superbra. Testade då utanför och han snurrade ett halvt varv ungefär sedan stod han helt still och jag hoppade upp två gånger och han brydde sig inte! Så himla glad :D
 
Vi red inte iväg med tankte på det dåliga vädret. Imorgon ska jag inte heller rida för jag ska åka dit själv och det är bättre om mamma eller pappa är med ifall han skulle börja krångla. Men jag ska ut och gå med honom och longera lite kanske.
 
Bästa!

Kommentarer
Johanna ♥

Fin häst :D

Svar: Tack! Han är så vacker! :D
My Nordqvist

Tid: 22:45:21
Datum: 2013-06-05
Hemsida: http://jonza.blogg.se
Moa

Super söt :)

Svar: Tack! Visst är han :)
My Nordqvist

Tid: 23:59:14
Datum: 2013-06-06
Hemsida: http://zombie-cloud.tumblr.com

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: