Stor framgång

Efter massor av upp och nedsittningar inne i boxen så stod han helt still inne i paddocken med bara mig! Mamma och Kicki stod i hörnet så ingen höll i han eller något. Så himla glad!! :)
 
Nu har vi kommit på hur vi ska försöka lösa problemet så snart kanske det är borta! :)
 
Från början gjorde vi som vi gjort förut. Då backade han och backade och backade. Jag backade honom då tills jag sa stopp eftersom vill han backa så får han göra det, men det är jag som ska bestämma när. Det funkade inte riktigt. Testade då att hoppa upp från andra sidan för vi ville se hur han skulle göra då. Då fattade han inte vad jag skulle göra så han stod helt still, men när jag kastade över benet så drog han iväg. Så jag flög av fast då blev det inget farligt utan hamnade på knänen. Åkte av två gånger så då fick vi komma på någon ny idé. 
 
Kicki på att vi skulle testa i boxen. Så vi tog in han där och först snurrade han lite och var orolig men sedan stod han helt still hela tiden. Hoppade upp och ner jättemånga gånger och tillslut reagerade han inte ens! Då provade vi ute igen men det funkade inte, tog då in han i boxen igen och hoppade upp vilket gick jättebra. Kicki kom på att jag kunde hoppa upp i sjukhagen och då stod han nästan helt still! Red iväg till paddocken och red runt lite där. Skrittade och travade lite, han var lite spänd i början i traven men efter ett tag sänkte han sig. Hoppade av och longerade honom i galopp. Efter de så skulle jag prova hoppa upp igen. Då tog jag bort longerlinan som för övrigt mamma och Kicki brukar hålla i när jag hoppar upp, och de två stog nere i hörnet. Han tog ett ministeg bakåt, men vilken häst brukar inte kunna göra de? Sedan hoppade jag upp och när jag väl satt i sadeln så stod han helt still när jag klappade om honom och de! Han brukar kunna springa iväg litegrann men inte nu!

Så himla skönt att veta att jag faktiskt kan hoppa upp på honom helt själv. En hemskt liten sak egentligen men nu känns det som världens största! Men vi kommer fortsätta träna med att jag hoppar upp i sjukhagen så får vi ta nästa steg att hoppa upp utan att han är instängd om någon vecka. Bättre att ta det långsamt och att han är lugn.
 

Kommentarer
Anna

Hej My! Reemember me? ;) Ne men du hjälpte ju mig med min design för ett ganska bra tag sedan.. Jag har ju ändrat den några gånger sedan dess men använt mig av din "mall". Jag har upptäckt några problem med designen nu, det är säkert på grund av min okunnighet om hur man fixar desiger, till exempel så funkar inte "länkarna" som jag ska ha där uppe och så är det typ 15 inläggsrubriker som kommer upp under inlägget när man går in för att kommentera det... Jag förstår att jag har gjort något fel med kodmallarna, men jag vet inte hur jag ska få tillbaka det :S Men du är ju så duktig så om du inte har något emot det skulle du jätte gärna få gå in och fixa till det som du kan hitta fel på :D

Svar: Hej Anna! Visst skulle jag kunna kolla :) Förstår dock inte vad det är du menar för jag kommer in när jag trycker på länkarna :p Sedan ser jag allt som är under nu när jag kommenterar. :)
My Nordqvist

Tid: 21:53:02
Datum: 2013-06-03
Hemsida: http://macroo.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: