Ja ramla av var det ja

Cooper var jättejobbig idag. Han vägrade stå still och kastade sig och höll på när jag skulle hoppa upp. Jag försökte mig på att kasta mig upp, eller inte kasta men ingen lugnt och fin uppsittning eftersom han inte stod still. Då när jag ska lägga över högerbenet så kastar han sig så jag hamnar på hans rumpa bakom sadeln alltså. Då får han självklart panik och skenar iväg så jag åkte i backen efter ett tag. Försökte igen och igen och igen. Lyckades ramla av ännu en till gång men jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde då.
 
Efter ett tag stod han nästan helt still och jag kom upp. När jag väl var uppe så stod han jättelugnt. Skrittade litegrann och sedan hoppade jag av och direkt efter skulle jag hoppa upp igen. Då backade han lite men det tog kanske 1 minut innan jag kom upp igen. Satt där en stund sedan hoppade jag av och sedan upp igen. Då tog det pyttelite längre tid men ändå helt okej.
 
Det tog kanske 1 timme att komma upp första gången (om jag inte räknar med avramlingarna). 
 
Han fick gå ut i hagen en stund innan vi gick ner med han för Per (veterinär) skulle kolla på honom. Longerade och sprang med Cooper och Per tyckte att han såg jättebra ut. Sedan pratade vi lite om problemet och då skulle jag testa och se och bara jag satt handen på manken/halsen och lyfte på foten så började han backa och då hade vi inte sadel eller något. Men vi ska försöka nästa vecka och blir det inte bättre så ska vi ta hjälp för det kommer nog försvinna bara vi får reda på vad vi kan göra.
 
Vi har ingen aning om vad det är med han heller, om han varit med om något eller så. För när jag väl sitter i sadeln så är han hur lugn och snäll som helst.
 
Det är så tråkigt att han ska hålla på såhär för han är så himla mysig annars!

Kommentarer
Zenitha Nordqvist

Kanske har hänt honom något tidigare som gör honom osäker. Funkar det om du inte lägger handen på manken utan försöker ta dig upp utan att ta stöd där eller främre delen av sadeln? Han kanske är känslig just där. :/

Älskar bilden på han i headern!

Svar: Ja jag tror de. För hon som vi köpte honom av sa att han gör så med nya ryttare för han är osäker men med de som ägde föräljningsstallet red honom gick det utan problem. Jag testade de också, och att inte hålla i tyglarna om det är för att han har blivit dragen i munnen. :/
Han är så fin! :)
My Nordqvist

Tid: 19:35:19
Datum: 2013-06-02
Hemsida: http://nitashundvardag.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: