Träningen idag

Idag hoppade Jenny upp på Cooper innan jag skulle rida. Hon ska ta hand om honom när vi åker till bråvalla och sedan så ville hon känna på honom så att hon vet hur hon ska lära ut.
 
När jag red så jobbade vi med att han skulle lyssna mer på skänklarna och framförallt innerskänkeln. Red bland annat på en volt och flyttade ut honom på en större volt för/med innerskänkeln, och en åttvolt då han skulle böja sig genom att jag gör ett ledande tygeltag och håller kvar honom på voltspåret med innerskänkeln. Gjorde också övergångar mellan skritt och trav för att han skulle bli mer aktiv. Han var lite seg i början men efter ett tag så lyssnade han bra. Avslutade lite med galopp och då galopperade vi ett varv på spåret och sedan in på stora mittvolten ett par varv. Gjorde likadant här, alltså ledande tygeltag och hålla kvar honom med innerskänkeln och han lyssnar mycket bättre på det i galoppen. Då böjde han riktigt bra och gick fint i form!
 
Jenny tyckte att han har blivit mycket bättre än senast jag red för henne och det var för knappt 2 veckor sedan tror jag. Jag känner själv att han lyssnar bättre också så det är kul. Han utvecklas fort lillkillen :D
 
Kom hem halv 2 ungefär och har suttit och pluggat teori till motorcykelkörkörtet hela tiden fram till nu. Har första körlektionen om 3 veckor så måste ligga i hårdträning nu. Ikväll ska vi ut och köra. 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: