Bra söt ändå

Nikon d3100 + AF-S Nikkor 18-105mm f/3,5-5,6G ED
Fotograf: Pappa
Redigering: Jag

Ja inte några superbilder men något nytt iallfall. Försökte få honom att stå "fint" men hade fattade inte riktigt vad jag menade och han brukar inte stå i form i halt så blev förvirrande för honom. På andra bilden visar han tänderna också. Om man zoomar in ser han psykiskt sjuk ut haha ;)
 
Ingen i närheten som vill bli medyttare på honom? Måste kolla runt lite om det är någon som skulle vilja det som jag gjort med honom då han verkligen gillar att jobba, men han har ingen ryttare utöver mig som gör det med honom tror jag. Tuff och bestämd ryttare som kan rida en häst i form och enkla dressyrövningar som skänkelvikning. Med tuff och bestämd menar jag att man kan ge honom någon chans sedan får man visa vem som bestämmer. Ungefär som en kompis sa till mig som vi hörde för några år sedan. Kom inte ihåg från vem men "En gång är det okej, andra gången säger jag till lite lätt, tredje gången, DÅ SMÄLLER DET!". Så går jag tillväga då jag rider honom iallfall ;)

Kommentarer
Emelie

Hej jag tänkte bara säga att jag "halv ägde" taxido för något år sedan. Det var min kompis morbror som ägde honom men jag hade honom o så:) när han skulle säljas tänkte vi köpa honom men sen såldes han till nån annan innan vi bestämt oss, så jag tänkte bara höra hur han mår?:) vem är det som äger honom nu? Vart står han? Jätte tacksam för svar!:)

Svar: Jaha, vad kul! :) Ägaren som har han nu heter Sara och han står i Sundsvall. Eller en mil utanför ungefär. Jag tror inte att det var hon som köpte han från "er" då hon fick honom för 1,5 år sedan tror jag. Hon kan inte rida honom i form och sånt för hon har inte ridit så länge tror jag. Så det är därför jag rider honom för att han ska få arbeta då han verkligen tycker om det! Han mår nog jättebra! Jag ser då inte på honom att han mår dåligt haha :) Han är en liten bestämd herre som verkligen testar sin ryttare! Jag ska sluta rida honom då det ser ut som om jag ska få en egen ponny så jag försöker leta efter en ny som kan "ta över". Eftersom han behöver någon som är tuff och bestämd då han gärna vill gå dit han vill och om jag vill något annat försöker han komma undan med att kasta sig och småresa sig. Men säger man till på skarpen lyssnar han.

Var det du som utbildade honom eller var det någon annan? För han är väldigt välutbildad och vore det inte för märkningen på halsen skulle jag aldrig trott att han var travare!
My Nordqvist

Tid: 22:57:17
Datum: 2013-03-04
Hemsida: http://astraropper.blogg.se
Sandra

Jätte fina bilder och fin blogg! :)

Svar: Tack så mycket! Snäll du är :)
My Nordqvist

Tid: 19:17:17
Datum: 2013-03-05
Hemsida: http://sandraellenjonsson.blogg.se
Emelie

Hej igen! Jag "hade" honom 2010 så det var en imellan:) han var ganska utbildad innan han kom, men hade lite svårt med hoppningen, det blev dock bättre med den sen(han hade lite svårt att veta vart han skulle hoppa av och hoppade gärna stort. Från början var han tjurig att rida ut på men sedan blev han jätte snäll:) skulle inte kanske jag och hon som ägde han förut kunna få hälsa på?:)

Tid: 15:59:08
Datum: 2013-03-08
Hemsida: http://astraropper.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: