Dagens blogg på ponnysanning och ett dåligt ridpass på Litla

Jag blev dagens blogg på ponnysanning. Hur kul eller! :D
 
Så nu måste jag väl ta och uppdatera lite.
 
Red Litla idag på lektionen och hon var jättekonstig. Allt började bra. I skritten böjde vi och det gick verkligen jättebra så det kändes som om det skulle bli ett bra pass. Men när vi travade så for hon upp med huvudet och blev spänd. Vi travade bara en långsida per varv också så det blev lite hastigt vilket gjorde att jag inte riktigt hann med. Efter ett tag så var vi på ena volten och travade och när Viktoria (ridläraren) sa till skulle man ställa om och gå in på andra volten och galoppera (som en åtta). I ena varvet gick hon super i traven och hyfsat i galoppen. Men i andra varvet var det katastrof ungefär. Hon drog sig in mot mitten och då gjorde jag så hon blev utåtställd och då blev det inga bra galoppfattningar osv. Men det är bara att ta nya tag. Imorgon ska jag rida ut med Julia tror jag så får se hur hon reagerar då bredvid en häst på 1,70 typ och hon är kanske 1,35 eller något liknande ;)
 
Haha fulis
 
Har ni några frågor eller funderingar så kommentera gärna! :)

Kommentarer
Ida

Hej!! :)
Är Litla ny hos er? :) för jag vet en ridskola i bredinge som heter Hellagården som sålde en brun islänning som heter Litla

Svar: Hej! Hon kom i somras/höstas har jag för mig. Tror hon kom nerifrån Göteborg typ. Det kanske ligger där?
Hennes fullständiga namn är Litla-nös :)
My Nordqvist

Tid: 22:11:03
Datum: 2013-03-04
Hemsida: http://www.hstbstisar.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: