Det finns mycket energi i hästen

Igår när jag red Litla på turen så var hon hur taggad som helst. Började redan då vi tog in alla hästar, då hon stod konstant i 1 timme och gick runt i boxen kliade sig, krafsade och höll på bara för att hon inte kunde stå still. Hon har aldrig gjort det förut och jag fick säga åt henne på skarpen ett par gånger och då lungade hon ner sig en kort stund.
 
När vi red så var jag sist och hon ville gärna rejsa om allihopa. När vi travade gick det hyffsat bra men när de andra skulle tölta så fick jag göra halt och vänta ett tag eftersom hon inte töltar och traven går mycket fortare. Likaså då vi skulle galoppera. Första galoppen så stod vi still ett tag och när vi väl skulle iväg så bockade och brallade hon ett par gånger och bara rejsade iväg. Hon vägrade stanna också så fick ta tag ganska rejält i henne för att hon skulle lyssna. Vi galopperade ganska mycket och jag har aldrig rejsat med henne förut så det var nog bra för henne att bli av med energin. Väldigt svettig blev hon också och när vi kom tillbaka så stod hon väldigt still och snällt i boxen haha ;)
Men jag är supernöjd med henne och hon gick i en mycket bra form i skritten och traven. Duktiga lilltjejen.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: