Homer och Litla igår

Igår red jag först Homer med skolan. Har bara ridit honom en gång förut för någon månad sedan och de var när han nyss hade kommit och börjat gå lektioner. Det var väldigt stor skillnad på honom och han hade väldigt mycket energi. Han hade behövt gått ut och galopperat i 30 minuter då hade han nog varit jättefin. Jag gjorde mycket halter och sånt i uppvärmningen så han skulle förstå att han inte bara fick trava iväg. Det gick väl ganska bra och han var fin i traven också men han hade väldigt svårt i vänster. Han gick innanför spåret och höll jag om med innerskänkeln så ökade han bara på istället men det blev bättre och bättre. I galoppen så var han väldigt pigg och studsade fram. Men han var fin ändå, bara lite mycket energi ;)
 
Har ingen bild på honom men han är skimmel. Vit med lite grå man och svans.
Sedan gick jag bort till riiby och gjorde ordning Litla. Red tillbaka till thf och red ut med Jenniefer. Vi skrittade ut först sedan red vi lite i paddocken. Vet inte vad det var med Litla idag, hon var spänd och småtjurig. I traven så travade hon innåt hela tiden och ville inte gå lång och låg utan tjaffsade på. Men hon gjorde rätt några gånger så det var ju inge fel på henne. I galoppen var hon jätteknas. Första fattningen blev någon slagt bockserie och sedan resten av galopperna så studsade hon fram och höjde rumpan. Haha knashäst. När vi red hem så fick hon galoppera på en liten skogsväg bara för att jag ville att hon skulle galoppera riktigt en gång och då sprang hon på riktigt.

Litla får stå för båda bilderna idag :)

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: