Hoppning med Exxet och en liten avramling

Exxet var superduktig idag. Han var jättefin i uppvärmningen och gjorde det jag sa åt honom. Lite småseg bara. Vi hade en tre kombination med lika långt avstånd mellan hindrena och sedan två stycken snett igenom. Vi började hoppa fram lite och det blev lite olika banor. Ena hindret kollade han lite väl mycket på och han var väldigt spänd. Han hoppade jättekonstigt och efteråt fick han psykbryt eller något. Tog om de och då gick det bra. När vi skulle hoppa tre kombinationen så tänkte jag galoppera in men han blev småseg och travade istället och då kom vi för nära för att jag skulle börja driva på så då tyckte jag att han kunde travhoppa eftersom det inte var högt. Men då hoppade han jätteknas så han snubblade på hindret och det kändes som om han skulle gå omkull efteråt. Jag tappade balansen och åkte av och ett tag kändes det som om hela han skulle ramla över mig. Men han lyckades hålla sig på benen som tur var. Hoppade upp igen och tog om det och då var han minsann pigg och rusade igenom hindrena! När vi skulle hoppa samma serie fast åt andra hållet så blev han också lite små lat så vi kom in i trav då också så då blev avstånden jätteknasiga men han kom över hindrena iallafall.
 
Så om jag hade drivit på lite mer så hade det gått mycket bättre. Men superduktig var han ändå :D
 
Gamla bilder, men första bilden beskriver ganska bra hur avstånden blev ibland :p

Kommentarer
♣ Ida - Hon som föddes med LKG

fina bilder :)

Tid: 14:36:13
Datum: 2013-03-14
Hemsida: http://idahtt.blogg.se
♣ Ida - Hon som föddes med LKG

fina bilder :)

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 14:36:16
Datum: 2013-03-14
Hemsida: http://idahtt.blogg.se
Annika

Fina bilder :)

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 15:20:10
Datum: 2013-03-14
Hemsida: http://blogofphoto.webblogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: