Två pigga och duktiga hästar

Idag red jag först Homer med skolan. Han var lugnare idag än vad han var förra gången jag red honom så det var skönt. Han är inte så fin i början men sedan efter ett tag blir han faktiskt väldigt fin! När vi skulle galoppera så drog Frasse iväg och sedan Andy är ju bara lite pigg så jag vet inte vad Homer gjorde, började dampa lite. Gick inte så bra i galoppen åt de varvet men i andra så var han duktig. När vi travade av så var han väldigt fin. Faktiskt en ganska rolig häst :)
 
http://cdn1.cdnme.se/2813959/7-3/img_4902_512a16c9ddf2b34048137441.jpg
Bild lånad från knutarna.blogg.se hoppas det var okej :)
 
Efteråt så red jag Litla med Jenniefer och Perry. Jag skrittade bort till THF och vi red i paddocken där. Herregud var duktig hästen var! Hon har nog aldrig jobbat på så bra faktiskt. Hon gick bra i form nästan hela tiden och då, inte så mycket tjaffsande där. Böjde åt båda hållen och hon var väldigt jämn i sidorna. Gjorde lite samlingar i skritten som förberedelse för tölt som gick ganska bra. Bara hennes huvud som hon lägger på sne som måste jobbas på. Och nu till det roliga. Galoppen! Först när jag tog en fattning så bockade hon, sedan tog jag en ny fattning och då bockade hon också men då drev jag på väldigt mycket så då kom hon igång. Hon gick i form nästan hela tiden, gjorde volter och olika vägar som hon tyckte var väldigt jobbigt och hon var superduktig!

Idag kändes det verkligen att det kommer nog bli häst av henne också! :)
 
När jag kom hem så åt jag mat och sedan åkte jag och tränade med Emma. Blev gymmet i en timme ungefär så kommer väl vara död imorgon då det är FREEEDAG!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: