9 timmar i stallet senare

Ja som rubriken säger så blev det några timmar extra i stallet. Eller stallen kanske man ska säga. Började med att åka till Riiby klockan 10 och red Litla. Hon var väldigt lugn och skötte sig bra. Lite ofokuserad på mig och lite mer fokuserad på allt runt om kring men hon kastade sig inte och så. Red Lyckur efter de. Han fick det bli lite paddockjobb med. Har bara ridit honom en gång förut och de var ute i skogen när det var kolsvart så jag visste väl inte riktigt hur jag skulle jobba honom. Han har världens mage så jag tyckte att han kunde få röra lite på fläsket så det blev mycket spring. Efter jag ridit han så masserade jag Litla litegrann. Var med på "stallmötet" också eller vad man ska kalla det för. Vi var inte direkt många och det var väl inte så mycket att ta upp eller så heller.
Runt 3 kanske klockan var när jag åkte iväg till Tuxedo. Med honom blev det lite galoppfattningar men från trav och i vänster var han jättejobbig ett tag. Han tog bara höger galopp och jag gjorde på 100 olika sätt men efter ett tag så kom det fram i hjärnan på honom. Red också över en bom så han fick ha lite roligt ;)
Det har också kommit ännu en till häst och han var smågalen. Han verkade inte vara uppfostrad eller något då han bara gick på och kunde inte stå fastbunden och massa. Ägaren hade inte heller fått den informationen. Iallfall så hjälpte jag henne lite och när vi var inne i stallet så lugnade han ner sig efter ett tag. När hon skulle testa att gå med han ute i paddocken så sprang han runt henne i en liten volt, så jag tyckte att det såg ut som om han hade väldigt mycket överskottsengeri. Vi testade att longera honom litegrann och han blev faktiskt lite lugnare då.
Han är verkligen jättefin så när han blir av med lite energi blir han nog mysig!
 
Kom hem halv 6 ungefär och nu har jag ätit och duschat. Nu ska jag se om det går något på TVn som jag kanske kan glo på.
 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: