Crazy frog

 
Ungefär sådär kände jag när jag red Cooper idag. Ridpasset slutade med att jag fick longera honom så då kan ni kanske lista ut hur bra det gick.. Skrittade till ridhuset med Pernilla och Kicki som ledde Caija (nya ponnyn) för dom skulle longera henne. I ridhuset så tänkte jag trava lite men han tog inte skänkeln så jag petade honom lite med spöet och då var det tack och godnatt. Han skenade iväg i full kareta och jag fick stopp efter ett halvt varv. Efter de skrittade jag lite på mitten för både Pernilla och en annan tjej longerade. När Pernilla var klar så travade jag lite och helt ur ingenstans så satte Cooper av igen. Likadant som gången innan, fick stopp efter ett halvt varv. Efter de hoppade jag av och longerade honom och det gick minsann jäkligt fort det också. Han lugnade ner sig efter han galopperat en stund iallfall.
 
Så nu blir det slut på kraftfodret säger jag bara. Får se om han lugnar ner sig då eller om det är något annat. Hmmm..... 
 

Kommentarer
Angelica

Ojdå :o Låter inte som att det var så kul att vara ryttaren i det fallet ..

SV; Ja, det känns jättetråkigt, särskilt som vi verkligen sköter om benen på honom, men det tjänar ingenting till nu för hagarna är så fruktansvärt leriga & äckliga ..

Svar: Verkligen inte, men tror vi harhittat felet nu och det är att han kanske har vassa tänder så vi ska fixa till dom och se om det blir bättre! :)
My Nordqvist

Tid: 19:09:53
Datum: 2013-11-15
Hemsida: http://angelchanelle.blogg.se
Josefine Anerland

Söt bild!

Men jösses, han verkar full med energi iallafall.. Hoppas det löser sig och att han slutar skena iväg!

Svar: Tack! :) Ja verkligen, men tror vi har hittat felet nu och att han har vassa tänder så han ska få dom fixade :)
My Nordqvist

Tid: 09:43:21
Datum: 2013-11-16
Hemsida: http://josefineanerland.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: