Det är bra mystiskt

Idag gjorde Cooper jättefina skänkelvikningar i TRAV för både vänster men framförallt HÖGER skänkel. Det som igår vart kaos och han var hur frustrerad som helst. Snacka om att vila sig i form haha..
 
Om det sägs att hästar bara har en tråd mellan hjärnhalvorna så tror jag inte att det finns någon mellan Coopers haha ;) Nej men det är lite roligt hur fort det kan vända på bara en dag. Men det är väldigt skönt att han kanske börjat förstå nu. Jag red barbacka och ute på vägen så får se nästa gång jag rider i ridhuset med sadel, hur han reagerar då. Hoppas det är samma som idag! 
 
Om vi borster från det fina som han gjorde så gjorde han en liten värre sak också. Nämligen fick för sig att rejsa iväg i full galopp. Han är bra knäpp.. Jag kände verkligen inte för att ramla av heller så eftersom jag red barbacka hängde jag bara med men försökte dra ner på tempot så gott det gick hela tiden. Vilket resulterade i att han stannade tillslut. Var bara någon 100m så inte speciellt långt som tur var. 
 
Knäppa häst men han tycker väl att det är roligt att springa ;) Om det inte vore för att han är rädd för allt skulle jag kunna släppa på honom på t.ex. travbanan men känns inte så bra ifall att han skulle kasta sig för något eller så.. 
 
Toker!
 

Kommentarer
Milina Salihodzic

Fin bild!

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 21:11:54
Datum: 2013-11-13
Hemsida: http://milina.blogg.se
Amanda [SPONTAN]

Härlig bild :)

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 07:37:22
Datum: 2013-11-14
Hemsida: http://spontan.blogg.se
Josefine Anerland

Låter som en riktigt tokig men mysig häst du har! :) Jättefin bild!

Svar: Haha ja det är han verkligen :D Tack så jättemycket! :)
My Nordqvist

Tid: 09:57:20
Datum: 2013-11-14
Hemsida: http://josefineanerland.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: