Dressyrdebuten

Såhär fin var han från de att jag hoppade upp tills vi gick in till collecting ring och vidare till banan. Jag hade en jättebra känsla och det kändes verkligen som att det skulle gå riktigt bra med tanke på hur himla fin han var. När vi gick in på framridningen så var han fortfarande fin och avslappnad. Men såfort vi kom in i stora manegen och gick runt i collecting ring blev han spänd och ville inte alls. Jag tyckte själv att jag var mer spänd inne på framridningen än i collecting ring och på banan men det kanske jag inte var. En sak som är säker var att Cooper inte var de iallfall ;)
När vi skulle in på banan så började det bra med att han blev rädd för staketet och tyckte inte att vi skulle in på banan, men med lite övertalning så. Han kollade också snett på domarbordet och staketet under nästan hela ritten. 
 
Kan sammanfatta allt väldigt kort och enkelt med att han var väldigt spänd och gick över tygeln i princip hela tiden. Jag struntade i det och tyckte istället att det var bättre att han gick på framåt och hade bjudning och jag red bra vägar och sådant. Jag känner honom så pass bra att det knappt skulle gå att försöka "tvinga" honom att gå på tygeln. Då hade jag istället fått något tillbaka som att han skulle studsa till på stället eller tappa bjudningen eller något liknande. Vilket hade varit värre än att han "inte går iform", enligt mig iallafall.
 
Första tävlingen och procenten blev 55,56% och jag tror vi slutade på en fjärdeplats vilket var precis utanför placering. Inte alls så farligt dåligt. Nästa gång går det bättre :D
 
Inne på banan. Nu är denna bild kanske lite överdriven och han gick inte riktigt så högt med huvudet hela tiden. Men en liten bild som förstärker mina ord ;) 

Kommentarer
Clara

Tack snälla fina du!

Tid: 18:14:13
Datum: 2013-11-24
Hemsida: http://clararingqvist.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: