Förvirrad men ändå duktig

Blev ridhuset för Cooper både igår och idag. Igår red jag några delar ur LC:1an och framförallt serpentinerna. Han var väldigt fin först, sedan när jag började med serpentinerna så blev han jättestressad så jag la undan spöet. Då kunde han slappna av lite bättre iallfall. Det var ett ganska blandat pass med superkänsla ibland medans andra gånger kunde han bara stressa runt.
 
Idag red jag för Hanna i ridhuset. Det var tre hästar inne i ridhuset så vi red mest runt på en volt. Tränade på skänkelvikning i trav och för vänster skänkel gick det bra men höger funkade verkligen inte. Han blev jättestressad och studsade på stället eller gjorde galoppfattningar eller stannade, eller något annat. Antagligen för att han inte förstod vad jag ville. Jobbade på ett tag men det gck verkligen inte så då hoppade Hanna upp och testade. Hon hade sporrar också men det blev inte någon skillnad. Det funkar i skritten åt båda hållen men i traven bara för vänster. Så vi lämnade det och övergick till galoppen och där var han väldigt fin. Vi tränade också mycket på att jag skulle ha mer stöd på tygeln och inte ha halvkass kontakt (som jag gärna har hela tiden). Det resulterade i att han gick i en väldigt stabil och fin form så nu ska jag bannemig fortsätta rida sådär också! 
 
Skänkelvikningen får komma när den kommer. Han förstår bara inte vad han ska göra så får träna på det lite varje dag så kanske det förhoppningsvis kommer snart! 
 
Skriver detta från skoldatorn så har inga nya bilder. 
 

Kommentarer
Milina Salihodzic

Så fin häst!

Svar: Tack så jättemycket! :)
My Nordqvist

Tid: 22:00:06
Datum: 2013-11-12
Hemsida: http://milina.blogg.se
Josefine Anerland

Så himl afin bild, så himla fin häst!

Svar: Tack så himla mycket! :))
My Nordqvist

Tid: 07:17:36
Datum: 2013-11-13
Hemsida: http://josefineanerland.blogg.se/
Amanda

Fin bild :)

Svar: Tack!! :)
My Nordqvist

Tid: 14:01:37
Datum: 2013-11-13
Hemsida: http://amandadudas.blogg.se
Julia ♥

Riktigt fin bild ♥

Svar: Tack så jättemycket! ♥
My Nordqvist

Tid: 15:45:21
Datum: 2013-11-14
Hemsida: http://juliaekholms.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: