Tandläkarn för Cooper idag

Cooper fick sina tänder raspade idag. Han fick lugnande så han var väldigt groggy haha :D Iallafall så ska jag aldrig mer använda tredelat bett för hästarna tycker väldigt mycket om att tugga på det. Vilket resulterar till att tänderna slits ner som de hade gjort på Cooper. Tänderna vid bettet var helt platta och då var kanterna vassa så har han fått kinden mellan bettet och tanden så förstår jag att det gjort ont på honom. Martin som raspade tipsade om att jag skulle använda ett rakt gummibett så imorgon ska vi köpa det och se hur det blir då. Raka bett är inte så roliga att tugga på och sedan gummi sliter ju inte på samma sätt som metall. 
 
När vi skulle gå hem därifrån så var Cooper jätte ostabil haha. Ut från kliniken kändes det nästan som om han skulle gå omkull så vi gick i snigelfart hem. Han piggnade på sig mer och mer men han stod ändå blixtstilla i boxen och kollade rakt ut. Haha han såg så rolig och söt ut :D 
 
Han får nog vila imorgon också. Hoppträning på onsdag blir det iallfall. Blir en liten överraskning om hur bettet funkar då. Kanske blir noll kontroll ;) 
 
 

Kommentarer
Patricia Hellberg

Gummibett verkar vara bra! :)
Det är lite olika på olika hästar dedära med bett.. Rena djungeln ;)
Jag vet att tvådelat tränsbett åker upp i gommen och skaver... Man får börja rida bettlöst ;)

Svar: Ja, ska testa det imorgon så får se hur det går! :) Ja väldigt svårt dedär med bett... så svårt när alla säger olika också..
Bettlöst är bäst minsann, jobbigt bara då man inte riktigt för samma känsla. Jag fick inte det iallafall när jag red på hack :)
My Nordqvist

Tid: 09:18:36
Datum: 2013-11-19
Hemsida: http://shiich.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: