Torsdag och tankar

Miin fina häst var supermysig idag. Han fick vila så jag var upp direkt efter skolan och mockade och fixade allt i stallet. Medans jag grejade på så gick Cooper lös i stallet och utforskade världen lite. Bland annat så hittade han ett hönät som han tyckte var väldigt kul att bära runt på och riva ner min mobil på golvet. 
 
När jag var klar och väntade på skjuts så satt jag mig på golvet och myste på med honom. Undra hur många pussar jag fick.. ;) Han stod nästan jämt och ständigt med mulen i mitt ansikte och flyttade jag undan mig så följde han efter. Sötnosen ;) 
 
Imorgon blir det nog något lite lättare pass inne i ridhuset. Bara rida igenom honom och se hur han är i sidorna och så. Vill inte köra allt för hårt med honom men han har tagit det ganska lugnt nu i veckan.
Funderar också på att få in någon liten hoppning hemma där det inte är så varmt i ridhuset. Men vill ändå att han ska få ta det lite lugnt. Vi får se vad som händer! :) Om ett par veckor ska han väl troligtvis få en lång vila iallfall. Runt jul och nyår. Blir suveränt de! :) 
 
Så nu har ni fått tagit del av lite som pågår i min hjärna haha ;) Godnatt på er! 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: