Det där med studieteknik

När man har haft ett flertal veckor på sig med tre lektioner i veckan för att plugga till ett prov (på valfri plats = hemma) men inte pluggat ett skit utan haft roligare saker för sig, som att åka till stallet. Då när det är två dagar innan provet och man inte ens öppnat boken så får man faktiskt skylla sig lite själv att man inte har något annat val än att plugga ihjäl sig.
 
Så både igår och idag har jag inte gjort något annat än att läst och skrivit på tok för mycket. Var ju bara 59 sidor att läsa (även fast jag inte läst alla....). Har precis gjort klar en fin liten sammanfattning på ca 20 a4 (skrivet för hand). De närmsta timmarna blir alltså att lära sig dedär 20 sidorna utantill. Eller njaa tror vi skiter i det. Eller??
 
Och som alltid hatar man sig själv för att man inte började plugga på en gång och lovar sig själv att detta aldrig ska hända igen. Även fast det kommer vara exakt likadant nästa prov. 
 
Återkommer då det händer lite roligare saker i mitt liv. Och då jag har lite tid över att sitta vid min dator och inte världens sämsta skoldator. Nu ska jag återgå till att lära mig sammanfattningen utantill. 
 
 
 

Kommentarer
Från Lögdö

Klart du fixar provet!

Kramar från oss 3.

Tid: 22:24:08
Datum: 2013-10-08

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: