Det senaste

Cooper vilade fredag, lördag och söndag eftersom jag var i Vemdalen. I måndags när jag kom till stallet så hoppade jag ur bilen och då ser man till hagen där Cooper går och då stod han längst fram och tittade på mig hela tiden. Gick runt till andra sidan där man tar in hästarna och så fort jag ropade på honom så gnäggade han och kom galopperandes i full kareta. Så himla söt!
 
Jag red ut med Pernilla och Moa och vi skrittade mest men travade och galopperade lite också.
 
Igår red vi också ut och då skrittade vi först ända ner till "stora vägen" och sedan travade/galopperade hela vägen tillbaka. Han var jätteduktig och galopperade lugnt och fint.
 
Idag på hoppträningen var han lite småloj men var duktig. Han förstår vad studs innebär nu så det fixar han klockrent. Hoppade också en vattenmatta som han knappt tittade på. Han tittade mer på oxern med blågula bommar (samma som han gjorde på tävlingen). Jag kände att han tvekade lite men då höll jag om med benen så då hoppade han. En liten konstig häst som är rädd för allt och ingenting men såfort det kommer till hinder så är han för det mesta totalt orädd!
 
Imorgon får han vila och på fredag blir det lite dressyrträning för Hanna! Får se hur han känns då, är han trött så får han nog vila men om han är "normal" får han ändå ta det lite lugnt med lite uteritter de närmsta dagarna.
 
 
 

Kommentarer
Vanessa

Så söt ponny!

Svar: Visst är han, tack! :)
My Nordqvist

Tid: 08:19:30
Datum: 2013-10-10
Hemsida: http://russetville.webblogg.se
Vanessa

Så söt ponny!

Tid: 08:19:30
Datum: 2013-10-10
Hemsida: http://russetville.webblogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: