Hoppningen i söndags

Nikon d3100 + AF-S Micro Nikkor 60mm f/2,8G ED
Fotograf: Jenniefer
Redigering: Jag
 
I söndags följde Jenniefer med till stallet och vi gick bort till ridhuset för att hoppa. Satt upp fyra hinder. En grind på ena långsidan, ett snett igenom och en kombination på andra långsidan som bestod av ett lågt hinder - tre galoppsprång och ett räcke.
 
Hoppade först lite lägre och en bana av alla hinder. Sedan när vi höjde sista hindret i kombinationen så hoppade vi bara den för jag kände att det var onödigt att trötta ut honom på de små hindrena istället för att lägga all energi på det höga. Vet inte hur många gånger vi höjde, kanske tre? Var väl runt 70, sedan 80-85 och avslutade på ca 95. Han sprang på sidan en gång innan 80 och 95. Kände det på honom redan efter det lilla hindet och jag slutade rida. När vi kom om på nytt så drev jag på mer och då hoppade han. Han brukar ju kunna springa på sidan sådär då det blir "nytt" eller vad man ska säga. Alltså att man har höjt eller ändrat något. Så det är något jag får tänka på.
 
Han var hur duktig som helst och över det högre hindret fick han så lov att lyfta lite mer på benen. Han tar ju inte i speciellt mycket annars och lyfter inte på benen mer än nödvändigt ;)
 
💕 💕 💕 💕 💕

Kommentarer
lögdöfansen

Blir så glada när vi ser er 2 tillsammans!
Cooper kommer att bli en riktig "höjdare" med tiden.
Kramar från oss.

Tid: 20:39:21
Datum: 2013-10-03

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: