Tävlingen igår

 
Som jag skrev igår började väl inte tävlingen så bra med att vi gick omkull, men därefter så gick han felfritt både 50 och 60.
 
Lite mer detaljerat så kan jag börja såhär. Vi var på framhoppningen och jag hade börjat hoppa fram. När vi var nästa som skulle in på banan (efter den som var inne där då) så hoppade vi räcket. Han landade i fel galopp och det var mycket hästar som stod framför så jag fick ta en ganska snäv sväng, vid en fläck i ridhuset var det väldigt halt så han halkade och hade ingen balans så vi gick omkull. Han ställde sig upp på en gång och fastnade med en benet i tygeln men han sprang inte iväg och fick panik utan stod stilla bredvid. Det såg tydligen ut som om jag hade fått honom över mig så några var lite oroliga men jag hade inte speciellt ont eller så.
Vi kunde ju inte gå ut på banan då utan fick bli sist i klassen så det var ett par stycken som fick gå före. Han var inte halt eller så utan var helt normalt, hoppade ett till språng på räcket och då hoppade han jättebra!
 
Gick ut på banan och han var lite småseg men han tog sig över alla hinder. När jag kom tillbaka till framhoppningen så stannade vi kvar där inne och skittade/travade för att vi var ganska tidigt i 60. Hoppade ett språng på räcket och oxern och han var jättefin.
 
Ute på banan så var han ännu segare/tröttare men hoppade bra först, mellan och över de två sista hindrena vet jag inte vad han höll på med. Släpade benen/snubblade över hindrena och han kände inte för att gå i rätt galopp utan antingen fel eller kors ;)
 
Men han var superduktig och det var så skönt att han ändå gick så bra som han gick med tanke på starten! Fina pojken 💕
 
Film kommer!! :)
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: