Två ryttare på ryggen och väldigt duktig

Idag kom jag till stallet runt 12 efter att ha slöat i sängen x antal timmar. Mockade och grejade lite i stallet innan jag gjorde iordning Cooper. Red ut en kort sväng först och kände på honom. Han var väldigt fin och jag red faktiskt halvbra också vilket inte är ofta.
 
I ridhuset så kom Hanna och hoppade upp på honom. Det gick bra för henne att hoppa upp när jag ställde mig som om det var jag som skulle hoppa upp fast hon satt i foten och hoppade upp istället. Hon kände på honom i alla gångarter och testade lite hur han är bara för att veta hur hon ska hjälpa mig bättre. Det var kul att se honom från marken med någon annan på ryggen för det har jag bara gjort en gång och det var bland dom första veckorna då Jenny testade honom. 
 
När jag hoppade upp så gjorde vi lite skänkelvikningar och det gick bra att flytta för vänster skänkel men sämre för höger. I traven så flyttade jag honom lite in på spåret och sedan tillbaka och då svarade han mycket bättre för höger. Blev inte så mycket galopp men han var duktig de lilla vi gjorde och det är huvudsaken. Man ska avsluta när det känns bäst!
 
Han var väldigt duktig idag och blev trött stackarn.
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: