Säkerhetskopiering, och som vanligt en duktig häst

Min dator är lite opålitlig just nu. Eller det har den varit ett bra tag men det är lite värre nu. Startade datorn idag och då ville den göra någon systemåterställning så blev livrädd att alla bilder skulle försvinna (allt som jag inte säkerhetskopierat sedan i mars kanske, alltså allt på Cooper). Ringde pappa då (såklart) och då stängde jag bara av datorn och startade den igen så kunde jag komma förbi dendär återställningen. Iallfall så har resten av "datatiden" åt till att säkerhetskopiera alla bilder. Det tar ju sin lilla tid eftersom jag har tiotusentals mappar att gå igenom och se om bilderna finns där eller inte. Har ju bara 50.000 bilder/filmer på min externa hårddisk. Om den skulle komma på idén att tuppa av så skulle jag ta livet av mig. Seriöst.
 
Annars idag så red jag Cooper. Han var hur fin som helst. Åh vad kul det är att rida den hästen alltså!
 
Ridpasset avlsutades med att Pernilla hoppade upp och skrittade några varv. Framsteg! :D Förutom att han backade en jäkla massa, och sedan började han likadant med mig. Men jag vet ju på ett ungefär hur jag ska göra, så jag "hoppade" bara med honom med ena foten i stigbygeln och när det är jag stannar han. Jag stod där ganska länge med foten i stigbygeln, sedan tog jag försiktigt ut den och stod kvar med benet uppe i luften och Pernilla tog stigbygeln och hoppade upp. Han stod helt still då och var jätteduktig. Det kanske blir häst av honom ändå!
 
 

Kommentarer
vanja

underbar design :)

Svar: Tack så jättemycket! :)
My Nordqvist

Tid: 23:17:55
Datum: 2013-09-20
Hemsida: http://vvanja.blogg.se
Sanna

ja, det hade ju inte vart så kul om den skulle ge upp :o

Svar: Nej verkligen inte..
My Nordqvist

Tid: 12:02:50
Datum: 2013-09-21
Hemsida: http://stallsackum.blogg.se
matilda

Hej! Fin blogg!
Just nu har jag VECKANS BLOGG! Skulle betyda allt om du var med!
Kram Matilda

Tid: 16:58:21
Datum: 2013-09-21
Hemsida: http://matildajosse.horseworld.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: