Gårdagens tävling

Hoppade 80 + 90 och är jättenöjd över Cooper! På framhoppningen hoppade han bra när jag väl red och hade en bra galopp. 
 
I 80n var jag inte tillräckligt bestämd och hade ingen supergalopp så det gick lite långsamt och han hoppade rakt upp och rakt ner (andra bilden nedanför). Han stannade på fyran och efter det så blev jag lite arg och mer bestämd så då gick det lite bättre efter det. 
 
I 90n istället var han jätteduktig! Jag var mer bestämd och drev mer så vi hade en bättre galopp. Vilket resulterade i fina språng! På sexan hoppade han lite platt så han rev det med bakbenen men skitsamma han var superduktig :D Hade väl varit kul att vara felfri men ändå! Bättre att han river än att han stannar :)
Taggar tävlingen i östjämten på lördag och första utetävlingen! :D Då ska jag minsann vara bestämd och RIDA! Han gör det han ska bara jag övertalar honom. 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: