Om jag överhoppar tillräckligt mycket kan jag hänga med frambenen

Hoppträningen gick bra. Cooper skötte sig väldigt bra faktiskt, han tittade ingenting på hinderna och stannade inte en enda gång :D Om man bortser från en gång på slutet då han hoppade med frambenen och hamnade mitt över hindret och halvt fastnade. Stackarn :( Men han tänkte framåt hela tiden och hoppade jättebra och jag flög där uppe som vanligt. 
 
Vi hade en bra övning med lite blandade saker. Travbommar, linje med tre galoppsprång mellan, studs, oxer och sedan galoppbommar. Försökte få honom att landa i rätt galopp och det blev rätt nästan hela tiden så det var jättebra! Galoppen jobbade vi också med, basic sak liksom, att jag ska hitta en bra galopp och få honom mer aktiv och ett bättre tryck. 
 
Han hoppade inte så fotovänligt idag dock ;) Överhoppade ganska rejält men med hängben istället vilket inte är så fint ;) Men några bilder blev bra iallafall :D 
 
Nu taggar vi tävling på lördag! 80 + 90. Kommer döööö! Haha.. 
 

Kommentarer
Katta

Fiiin blogg! Kolla gärna in min <3

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 12:14:13
Datum: 2014-04-21
Hemsida: http://jagkatta.horseworld.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: