Skänkelvikning, galoppsamling och ett läskigt spö

Ska hoppa imorgon så idag fick Cooper gå lite dressyr i ridhuset. Gjorde lite skänkelvikningar det gick bra för höger men för vänster dog han av helt och hållet och gick långsammare och långsammare. Tog jag ett dressyrspö och då blev det fart på honom minsann! Han tycker att dressyrspön är väldigt läskiga ;) Det gick bättre och han dansade undan med rumpan bara jag petade pyttelite.
 
När vi gick över till galopparbetet så försökte jag samla lite och det gick bra åt vänster. I höger varv istället stressade han bara runt och sprang som en tok. Det gick verkligen inte hur mycket jag än försökte. Precis då kom mamma och pappa så pappa fick ta spöet och stå där jag skulle försöka samla. När vi kom då visade pappa upp spöet bakom Cooper så han inte bröt av på en gång. Det gick lite bättre då men fick ingen jättebra känsla. Bytte varv och gjorde några till samlingar åt vänster och de var jättebra! Får göra lite mer samlingar ute och framförallt i höger galopp så han får upp styrkan litegrann. Ute gör han det klockrent eftersom han får så mycket energi.
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: