Blod och två hästar

Vi kan börja med onsdagens dramatik, haha. Jag skulle ta in Flamenco samtidigt som barnen hämtade sina ponnysar för att vi skulle longera honom och se hur han rörde sig. Det hör till saken att dagen innan efter att jag ridit honom hade personalen fått slitit ut honom till hagen för han ville inte röra sig. När jag hade hämtat honom och började gå mot grinden tvärnitade han. Det jag inte tänkte på då var att Mister stog bredvid grinden och tydligen är han väldigt elak mot Flamenco. Tillslut fick jag och Evelina honom att gå nästan precis vid grinden och när jag gick utanför hagen ("självklart" framför hästen) följde Flamenco efter och då bet Mister honom på rumpan så han kastade sig framåt på mig och han klev typ på min fot samtidigt som jag flög i backen haha. Stackars Flamenco stod helt blixtstilla precis som om han verkligen inte ville kliva eller göra illa mig. Barnen som hämtade sina ponnysar kanske förstår varför de ska ha hjälm när de tar in och ut från hagen ;)
 
När jag longerade honom tittade Eva och han var väldigt stel så han ska skrittas varje dag. Jag tycker redan att han blivit lite mjukare än första dagen så får se i slutet på nästa vecka. 
 
Igår började jag med att skritta Flamenco. Jag och Evelina tog med oss barnen på ridlägret och gick ut på en runda. Jag gick först ibörjan men Evelinas häst började dampa när hon fick gå sist bakom b-ponnysarna så då fick Flamenco göra det istället. Han tyckte att dom gick liiite för sakta men det gick ;)
På eftermiddagen satt jag upp på Respit och vi alla fyra tog en sväng i skogen först. Hon var fin i skritten men i traven var hon rädd för allt och jättespänd. Typiskt henne. Vi gick till paddocken för att galoppera för det kändes säkrast då hon har en tendens till att bocka lite och nu när det var andra gången hon blev riden efter sommaren kanske hon skulle få något glädjeryck. Dock så fick hon inte det utan sprang på snällt. En gång i början när hon drog tyglarna ur händerna på mig körde hon ner huvuvdet försökte lite men annars inte. Duktig var hon även fast konditionen var på noll och hon höll på att dö efter ett varv i galopp. 
Avslutar med en fin bild från igår kväll då jag var ute och åt med några kompisar. Gott var det!

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: