Liseberg

I torsdags hade jag en sjukt bra dag på Liseberg tillsammans med Erik, Kim, Anna, Moa och Martin. Hade inte planerat att vi skulle vara med de fyra sista men så blev det ändå! Trodde nämligen inte att dom skulle dit samma dag men precis när vi kom dit skickade Anna en bild på snapchat på själva ingången till Liseberg och dom stod längst fram i kön så då smet vi förbi alla till dom. 
 
Det var sjukt kul att äntligen få åka några värre berg- och dalbanor då det var tre år sedan senast då vi var i USA. Helix var helt klart bäst, men kanonen var sjukt kul den med! Vi åkte allt utom barnsakerna. Till och med båda frittfall, så jäkla äckligt. Roligast var ändå då vi skulle åka uppswinget och Kim råkade trycka lite för hårt på min metallsak som håller fast bygeln man har, vilket gjorde att mina höftkulor höll på att tryckas sönder. När vi hade åkt klart och jag mer än gärna ville få bort den (gjorde inte bara lite ont) så ska den öppnas automatiskt. Dock inte min eftersom den var tryckt i botten. Kim och Martin drog lite i den och då lossnade den. Lite kul att sitta fast där haha. 
 
De 7 timmarna avslutade vi med att spela lite. Jag tänkte inte spela för man vinner ju ändå aldrig. Gick till ett chokladhjul där det var jättemycket folk så nästan alla brickor var upptagna. Marin tog en, Kim tog två och den bredvid hans var ledig så jag tänkte väl att jag kör väl då. När hjulet höll på att stanna på Kims nummer sa han liksom "ja, ja, ja, ja, JA, JA" men den gick två nummer över så det blev jag som vann istället. Haha jäkligt kul :D Kan faktiskt berätta att Kim vann tillslut efter att han spelat för över 100kr ;)
 
När vi åkte hem var jag helt slut i huvuvdet. Uppswinget var nog det som tog mest, klarar verkligen inte av att gunga eller snurra. Lopingar och sådant i berg- och dalbaner gör inget men just det statiska gunget/snurret går inte. 
 
Ja så nu har jag varit på Liseberg igen då, tror bara det var 10 år sedan sist! 

Kommentarer
Matilda

Gaaaah, så roligt!

Svar: Jaaa :D
My Nordqvist

Tid: 21:24:43
Datum: 2014-08-24
Hemsida: http://matildaengblom.horseworld.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: