Pigg häst med ny energi

Inatt fick Cooper sova inne första gången på ca 1,5 månad. Han lär nog ha varit mer än nöjd! Jag kom dit imorse strax före halv nio och släppte ut hästarna som stod inne. Cooper som gärna vändit "ryggen" mot mig i hagen och surat var idag istället överlycklig att jag kom och gnäggade. Jag såg verkligen på honom att han var glad och hade fått ny energi. Han fick stå på stallgången först och äta + slicka på en saltsten medans jag mockade och borstade honom. När jag var klar tyckte han också att han var klar så han sprang ut ur stallet. Brukar nästan alltid ha honom lös och han står som ett ljus och är hur snäll som hellst. Nej nu sprang han ut ur stallet och ställe sig och käkade gräs. Det är en hage utanför så då busade jag lite med honom. När jag gick mot honom blev han tokig. Rejsade och hade sig! Jag sprang mot grinden ner till hans hage och då kom han i full kareta efter och när jag öppnade rusade han ner och galopperade som en tok ner till Valle och Nisse. Det hade även regnat under natten så var svinhalt vilket han upptäckte då han skulle stanna. Såg ut som om han skulle sätta sig ner när han bromsade. 
 
Pigg och glad var han minsann! 
 
Hoppas han blir glad över att se mig på söndag! Jag lär ju vara det iallfall ;) 

Kommentarer
Amanda Jona [SPONTAN]

Så söt :)

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 19:41:13
Datum: 2014-08-19
Hemsida: http://spontan.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: