Renoveringskaos

Vi, eller snarare mamma och pappa har renoverat vardagsrummet i sommar. De har dock inte stressat ihjäl sig utan det har fått tagit tid. Bland annat har väggarna fått gipsskivor på sig, ny tapet och nu har även golvet slipats. Det är samma parkett i vardagsrummet, hallen och mitt rum så allt det behövdes slipas. Nu under helgen hyrde pappa en slip och den har gått nonstop. Högt ljud och damm överallt och jag har väl försökt varit så långt borta från det som möjligt. Har t.ex. handtvättat Coopers regntäcke och massa schabrak. Golvet blir iallafall jättefint och mycket ljusare! Ni ska få se före och efter bilder på mitt rum när det är klart, vilket nog dröjer någon vecka till.
Min säng står placerad i mamma och pappas rum där jag sovit en natt och ska sova där inatt också. Imorgon ska golvet vaxas vilket innebär att man inte kan gå på det under ett dygn eller något liknande. Därför måste vi då flytta ut till husvagnen och jag vet inte hur många nätter. Möblerna får inte heller ställas på golvet på ca en vecka så vi får fortsätta med kaoset ett tag till.
De tomma rummen har lett till detta:
Jag har mina grejer utspridda över hela huset. Har haft såhär sedan igår och är redan less, haha. Längtar tills allt är klart!
 
Eftersom vi håller på med detta får jag aldrig riktigt ro att sätta mig ner vid datorn. Håller helldre på att plocka småsaker eller rensa bort lite kläder som jag inte använder för då blir det mindre jobb när allt väl ska tillbaka. Ska försöka blogga så gott jag kan men nu har jag en bra anledning till varför iallfall. 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: