Barbacka

På med fleecetäcke och iväg till ridhuset! Det var så jag gjorde idag och jag tror det var ett bra val. Skönt att rida barbacka, dels för värmen och sedan även balans och sitsen för mig. Tycker att jag sitter myyycket bättre barbacka än med sadel haha. Red iallafall inte speciellt avancerat. Vanligt arbete bara för att känna på honom. Han var jättemjuk och normal i kroppen igen vilket var skönt. Det jobbigaste jag gjorde var väl den förvända galoppen men lägger in det i nästan varje ridpass nu, behöver inte vara mycket alls men det stärker ju otroligt bra. Fick bråka lite med honom en gång då han gick emot högerskänkeln men efter det lyssande han helt okej och då fick det räcka. 
 
Imorgon ska jag nog bara skritta ut. Han har gått i ridhuset tre dagar i rad nu vilket räcker. Bra bra! 

Kommentarer
Nelly

Så mysigt ^^ Älskar barbackaridning, red enbart det i något år när min medryttarhäst fortfarande var ridbar :3

Svar: Ja det är superhärligt! :D
My Nordqvist

Tid: 23:32:31
Datum: 2014-12-09
Hemsida: http://justanothermortal.blogg.se/
Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞

Hur långt är det att rida till ridhuset? :)

Svar: Tar typ 15 minuter så det är lagom fram och avskrittning :)
My Nordqvist

Tid: 13:23:16
Datum: 2014-12-10
Hemsida: http://neapocalypse.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: