Lite dressyr

Som jag sa förut så red jag C i ridhuset idag. Gjorde tempoväxlingar i traven och han svarade väldigt bra på det. Han fick verkligen framåtbjudning och det var rolig. Galoppen gick det väl lite sisådär med. Jag orkade inte riktigt korta upp honom och då blev han lite framtung istället så försökte få honom att bära säg själv och när han gjorde det så avbröt jag för både han och jag var trött då. Skrittade sedan en sväng och gjorde lite fram och bakdelsvändningar innan jag travade lite till. 
 
Är nöjd med honom och imorgon forsätter vi på ungefär samma sak! 
 
Jag är förkyld så blir anfådd för minsta lilla så är ganska jobbigt att rida hårt så jag måste sätta till kroppen mycket och så satt blir inte så superhårt. Men hoppas jag hinner bli lite frisk till lördag iallafall. Men nu ska jag lägga mig och glo på serie! 
 
 

Kommentarer
Tilda - TLryttarna

Hej, hoppas du haft en okej vecka hittills!

Vi här på TLryttarna har precis dragit igång en frågestund. Vi skulle bli så glada och det skulle vara så snällt om du ville gå in och skriva lite frågor.
Behöver inte vara något avancerat, det skulle vara så snällt! :)
Inlägget dit: http://tlryttarna.horseworld.se/2014/02/19/fragestund/#comments

Kram! //Tilda - TLryttarna

Tid: 22:55:19
Datum: 2014-02-19
Hemsida: http://TLryttarna.horseworld.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: