Tävlingsdebuten

Ja idag var det tävlingsdebuten och ja det gick väl inte direkt så bra. Vi kom sent så fick stressa ganska mycket och det gjorde säkert Cooper lite uppstressad också. Det var ju också väldigt mycket hästar så han var väldigt stirrig. När jag ledde honom så sprang han bredvid mig och sånt så han var väl inte helt lugn om man säger så. 
 
Inne på framhoppningen var han fin i början. Hoppade bra på räcket så det kändes väldigt bra. Sedan hoppade jag oxern och då gick det utför. Han stannade på den två gånger och när han väl hoppade blev det ett kaninskutt. Men jag struntade i det och lät honom vila istället så han hade energi till banan. 
 
Direkt när vi kom in på banan så blev det som om han stängde av och satt fast någon spärr i sig själv. Jag drev men han var bara i sin egna lilla värd och var jättespänd. Och faktiskt så var jag inte alls så nervös heller utan bara fokuserade på det vi skulle göra och DRIVA, men det svarade han ju inte på. Lät honom först kolla lite på hindrena men han ville inte gå i närheten av dom. Stod i mitten av ridhuset där 5an var och han tvärnitade och skulle inte gå framåt. Men jag red på mot ettan och då skyggade han för startklockgrejen och sedan stannade han. Kom igen och då stannade han lite och hoppade stillastående. Försökte driva på till tvåan men jag tycker inte att det riktigt gick fram i hjärnan på honom utan det var som om något tog emot. Tvåan hoppade han sedan mot trean stannade han två gånger så vi blev utesluten. 
 
Funderade lite på att efteranmäla men nä tror ändå inte att det skulle bli någon så himla stor skillnad ändå utan bara åka hem och fortsätta träna. Hoppa vet jag att han kan, det är bara allt runt om kring. Men vi ska försöka se om vi kan hitta på några färgglada grejer att ha både som hinder och sedan bredvid hindrena. För jag tror att idag var det inte bara själva bommarna utan allt ihop som de större hinderstöden och infångarna (vilket han aldrig sett/hoppat vad jag vet) och blommorna/växterna som han alltid tyckt varit läskig. Bara träna på så går det bättre nästa gång :D
 
Lycklig att få komma ut i hagen blev han iallfall! :D 

Kommentarer
Annika

Så söt :D

Svar: Tack :DD
My Nordqvist

Tid: 14:20:34
Datum: 2014-02-22
Hemsida: http://blogofphoto.webblogg.se
Denise

Tråkigt runda! Men förmodligen väldigt lärorikt då du fick ganska tydligt vad ni behöver träna på :) Så ibland är sådana rundor väldigt bra även om dom inte är så roliga! :) Bättre lycka nästa gång :D

Svar: Ja precis! Var ju ändå hans första så :D Tack! :D
My Nordqvist

Tid: 18:06:17
Datum: 2014-02-23
Hemsida: http://flingans.nu

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: