Vara såhär i ridhuset också? - Ja tack!

Cooper fick springa av sig lite ute och jag tror minsann att han tyckte det var väldigt kul. Direkt när jag hoppade upp så skrittade han på fort framåt och likaså i traven men han var samtidigt väldigt mjuk och fin. Vände efter ett tag och galopperade och shit vad fin han var. Han blir så maffig ute, går i en hög form och han bär sig själv så har ingenting i handen nästan. Känslan jag från kämpa för i ridhuset... Iallfall efter de så gick vi in på en annan väg och galopperade/travade lite. När jag då vände blev han helt galen och skulle iväg hela tiden. Han trampade på stället och skulle iväg hela tiden. Gjorde en galoppfattning från skritt och då flög han bokstavligt talat iväg. Han sköt på som satan med baken och det blev som om han hoppade över ett hinder eller något, fast det var ju inget bocksprång eller så utan bara en fattning. Efter de fick han galoppera lite till innan vi skrittade hem. Duktig var han minsann! 
 
Förövrigt så skulle jag inte ha något emot att raka honom litegrann. Han släpper något så hejdlöst och det är så jäkla jobbigt. Får se bara hur vi ska klippa honom som :) 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: