2014 började bättre än vad 2013 slutade

Idag åkte det tvådelade bettet på och vilken skillnad på att ha kontroll och ingen kontroll alls! Helt sjukt ändå hur stor skillnad det är på ett rakt gummibett och vanligt tvådelat. Iallfall i Coopers lilla mun. 
 
Red samma väg som igår och han var verkligen taggad. Skrittade jättesnabbt och när jag kortade tyglarna och började jobba honom så småtravade han på stället. Tog galoppen på samma ställe som igår och han drog iväg på en gång. Så han hann ta ca två galoppsprång innan vi stod stilla igen. När han drog iväg så tog jag ganska hårt i tyglarna men jag slet inte i honom (som jag behövt förut men ändå har han inte stannat). Han studsade då ett språng innan han stod stilla. Då vände jag om och provade igen och gjorde likadant då. Han sprang iväg då också och gjorde samma sak ca 5 gånger. Sista gången drog han inte iväg så jättemycket i själva fattningen utan det blev några sekunder senare så då höll jag bara lite i tyglarna och han galopperade på i tempot jag ville. Så himla skönt att det bara var bettet det var fel på och inget annat! 
 
Han är så himla rolig när han drar iväg och jag ska stanna honom för han tar världens galoppsprång även fast han står still typ så det blir som värsta studsen samtidigt som han låter. Toker 

Kommentarer
MADDISENJ.SE

Vad skönt att det gick bättre idag!

Svar: Verkligen! :)
My Nordqvist

Tid: 20:07:01
Datum: 2014-01-01
Hemsida: http://maddisenj.se
Olivia

sv. åh tack! Hoppas 2014 blir ett bra år för dig :)

Tid: 20:48:58
Datum: 2014-01-01
Hemsida: http://oliiviiagustavsson.se
Sara Ekman

mysigt :)

Svar: Verkligen :)
My Nordqvist

Tid: 01:30:20
Datum: 2014-01-02
Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: