Duktig häst!

Träningen idag gick bra. Cooper skötte sig väldigt bra tycker jag, bara jag som ska lära mig att rida. Jag började värma upp honom lite sedan hoppade Linnea upp och red honom i 20 minuter kanske och sedan red jag i ca en halvtimme. Jobbade med mest med skänklarna och att han skulle lyssna på dom både framåt och i böjande syfte och sånt. Jag måste pressa honom mer så jag skulle rida honom i en ganska kort form. Måste träna på att ha en stadig tygelkontakt och sedan hålla händerna stilla och driva in honom i formen, måste också släppa ner benen då jag gärna lyfter upp dom och petar till honom längre bak istället för längre fram. Han gick väldigt fint många stunder så jag är väldigt nöjd över honom! 
 
Avslutade med galopp och det var väldigt jobbigt både för hästen och mig. Jag måste släppa benen och inte sitta och klämma med framförallt innerskänkeln utan istället ta om hela tiden. Sånt som är självklart och jag vet att jag ska göra men jag gör det inte. Hjärnan tänker rätt men kroppen gör fel ;) 
 
Gamla bilder
 

Kommentarer
AmandaB

SV; tack :') allt bra?

MVH AmandaB

Tid: 22:53:39
Datum: 2014-01-27
Hemsida: http://amandablomkvists.blogg.se
milina.blogg.se

härligt :)

Svar: Verkligen! :)
My Nordqvist

Tid: 23:55:10
Datum: 2014-01-27
Hemsida: http://milina.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: