Hoppning med mitt hjärta

Som ni kanske förstod i det tidigare inlägget så gick det väldigt bra idag. Han hoppade hur bra som helst! Vi hade övningen som jag ritade fast där jag hade skrivit 9,5m hade vi 6,5, så hade ett galoppsprång mellan i båda kombinationerna. Började hoppa fram lite smått på alla hinder och red runt hela banan. Höjde vissa hinder lite i taget och tillslut låg de två högsta på ca 80 och då började Cooper bli trött. Tyckte att det räckte med hela banan då så medans pappa plockade bort ena kombinationen så fick C skritta ett bra tag innan vi övergick till bara 5,5an. Då höjde vi oxern hela tiden och hindret stannade på ungefär 1m. Han var så himla duktig! 
 
De senaste gångerna vi har hoppat så har vi haft dåligt tempo och han hoppat rakt upp och rakt ner medans idag fick han jättefina språng och jag försökte tänka på att rida på hela tiden. Vilket då gav resultat också. Detta kommer jag leva länge på 
 
Foto: Rebbe
 
Har massa mer bilder som jag lägger upp någon annan gång då min dator inte känner för att sammarbeta nu. 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: