Snömonster

Vare nån som sa nått eller?
 
Jag vet inte om Cooper varit med om detta snöväder som varit de senaste dagarna. Det har nog snöat snart en halv meter på bara några dagar. Men en sak som är säker är att han älskar det! Man ser verkligen på honom hur kul han tycker att det är, även fast han kan se väldigt förvirrad ut vissa stunder också. Som idag när jag hämtade honom i hagen så skulle han gå i djupsnön och han stannade och körde ner halva huvudet i snön så hans huvud blev alldeles vitt. Efter det stod han och skakade på huvudet och lekte och grejade. Haha han var så himla söt. 
 
Eftersom han verkade tycka att det var så kul så fick han lov att galoppera ute idag. Tänkte först gå till ridhuset men näää, roligare att springa ute. Gick först in en bit på travvägen för jag tänkte gå till travbanan, men där var det inte plogat så då skulle han behöva gå/springa ca 2km i djupsnö sedan ett varv på travbanan och sedan gå tillbaka och det kändes lite taskigt + att han nog skulle få träningsverk vilket inte blir så bra till hoppningen imorgon. Istället red vi bara efter vägen och red lite överallt fram och tillbaka och avslutade med en låååång galopp som han tyckte var väldigt roligt. Vi öste inte på så mycket utan jag fokuserade på att ta tillbaka honom så han skulle gå i nästan en för långsam galopp. Dels för att det var traktorer och trafik ute så jag ville kunna få stopp fort och sedan behöver han lära sig att det inte är fullt ös medvetslös när man är ute. Tror nog jag tyckte det var jobbigare än hästen faktiskt, snacka om att behöva sitta tillbaka och driva men ändå hålla emot. Var död efteråt haha. 
 
Och avslutningsvis den roligaste händelsen på dagen. Vi gick ut ur stallet och jag orkade inte hålla på att vänta Cooper utan jag puttade på dörren så den åkte igen av sig själv men då fortsatte ju han och jag ville inte gå i djupsnön bredvid honom utan jag gick precis bakom honom. Då helt plöstsligt efter bara några sekunder så blev han livrädd och kastade sig ut i djupsnön och jag efter. Där stannade han till och då såg jag Caija som hade tittat fram uppe på kullen så det var henne han blev rädd för. Gud vad jag skrattade åt honom för han blev smårädd när Caija sedan kom för att nosa på honom. Hej jag har inte alls en rädd häst. Haha så hmla söt. 
 
Tror hästen är lyckligare över snön än ägaren.. Det räcker faktiskt nu tycker jag. 

Kommentarer
Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Hahah åh så underbara bilder dom där två första! :)

Svar: Haha ja verkligen, tack :D
My Nordqvist

Tid: 14:57:27
Datum: 2014-01-19
Hemsida: http://yohannafotograferar.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: