Tävling 25 januari

Idag var det tävling på schemat! Hoppade 60 + 70 och det gick som det gick. Nej men jag kan inte säga att det gick dåligt faktiskt för han gjorde så gott han kunde. 60 gick väldigt bra och han hade ganska bra tempo. Men 70 gick inte alls bra. Han var jättetrött och jag försökte driva på hur mycket som helst men han svarade inte alls på det. Eftersom vi hade dåligt tempo så kom vi dåligt på hindrena och han hade inget tempo för att hoppa av stort. (Om jag känner att vi kommer dåligt brukar jag trycka till och då hoppar han av lite större). Så vi kom nära på många hinder varav både 1an, 2an och 3an. Var värst på 3an så han fick ta i väldigt mycket för att komma över så frambenen var hööögt över men istället glömde han bort bakbenen vilket ledde till att han rev. Resten av banan fortsätta väl likadant men vi kom över alla hinder utan några fler fel. 
 
Just nu går funderingen i huvudet på mig om vi ska vara med på lokala hemmatävlingen i slutet på februari och då blir det LD, men det är ju 80 och vi har aldrig hoppat det på tävling. Fast egentligen så tror jag inte höjden är något problem. Varför han inte orkade 70n idag var ju för att han var trött och varm eftersom det blir ganska intensivt. Aja vi får se!  
 
Smidigaste i kommun! 

Kommentarer
Jonna

SV: Tack så jätte mycket! Kram! :)

Tid: 12:33:00
Datum: 2014-01-26
Hemsida: http://lifewithmejonna.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: