Tisdag

Cooper fick ta det ganska lugnt i ridhuset idag. Travade mest men tog en snabb galopp åt båda hållen också. Han var ganska fin. Lite små stretig men efter ett tag gav han upp. Provade mig på lite skänkelvikningar och det gick faktiskt ganska bra. Gjorde så att jag red på spåret och sedan flytta in - flytta ut. Flytta in gick väldigt väldigt bra i båda varven, ut däremot gick inte lika bra. Så alltså tar han båda skänklarna bara det att han är lite trög eller inte vill jämt.
 
Provade också dressyrsadeln på honom som jag köpte igår. La på honom den först och den såg ut att ligga bra. Kicki tog med den till ridhuset så då provade jag sitta i den för att se hur den låg då och den låg fortfarande bra. Superduper :D Ska bli intressant att se hur den är att rida i "på riktigt". Den är väldigt djup i sätet iallafall vilket är skönt tycker jag. 
 
Fick med mig en grimma igår också.
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: