En vit och en brun

Jobb mellan 8-3 och idag började ett ridläger som vi hjälpte till på. Det är ganska duktiga nybörjarbarn så de klarar att rida själv. Första passet var ute i skogen och det andra inne. Medans de red inne passade vi på att ta en skrittsväng och då red jag Flamenco. Alla hästar ska ridas igång inför ridskolan nästa vecka och de flesta är uthyrda men de som inte är de får vi ta. Var lite ovant att rida storhäst nu haha. Förut var det vardag men nu när jag är van lill Cooper blir det lite skillnad. Flamenco är ganska stor också, strax under 170 skulle jag gissa på, så blev lite annat att sadla och hoppa upp ;) 
 
Kom hem vid halv 4 och då åkte jag direkt till Cooper. Red en halvtimme i paddocken men det räckte för att det skulle rinna svett om honom. Han fick trava mest och gjorde tempoväxlingar och övergångar till skritt. Ett par bak- och framdelsvändningar fick han också göra. Tycker att det är väldigt bra för att få koll på sidorna. Gjorde även tempoväxlingar i galoppen och försökte samla upp honom ena långsidan och öka andra. Paddocken lutar lite och det känns tydligt i ridningen, för att då göra det som svårast samlade jag i "nedförsbacken" och ökade i uppför. Han ville gärna rinna iväg när jag försökte samla men tycker han skötte sig bra. Avslutade med att göra lite galoppombyten och det går riktigt bra. Kan göra flera byten på en långsida. Dock blir det gärna ett halvt travsteg mellan men helldre de än att det blir korsgalopp och han rinner iväg. 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: