Galna tandläkare

Nu har jag nyss kommit hem från tandläkaren och jag vet inte ens vad jag ska säga. Jag har aldrig brytt mig om tandläkaren speciellt mycket förut för jag har oftast haft snälla, plus att jag haft bra tänder och aldrig behövt göra något. Fram tills lite mer än ett halvår sedan då skulle jag på en vanlig undersökning:
 
Kaffefia som jag kallar henne för kunde knappt svenska och var lite speciell om man säger så. Hon var även en sådan tandläkare som ska prata med en heeeeela tiden när man ligger där och gapar. Kan inte dra hela historien men iallfall hade jag en grop på framsidan av en framtand. Då förklarade hon i 10 minuter att det inte var "karies" utan ett hål, men inte "karies" osv...  Hon sa seriöst sådär jättelänge. Tillslut hämtade hon en riktig tandläkare vid namn Dick och hans utseende fick mig att tro att allt var dolda kameran eller något. Jag fick kämpa för att inte börja tokskratta för allt var bara jättekonstigt. Han fixade den där gropen och sedan var det bra med det. 
 
Det kanske inte låter så konstigt men jag som var där vet, haha. Överlevde detta iallfall och en månad senare fick jag ett brev att jag skulle dit igen. Gruvade mig en hel del för jag ville verkligen inte ha samma tandläkare som förra gången. Som tur var fick jag en jätteschysst och det gick jättebra. Hade ett minihål mellan två tänder så jag skulle tillbaka om ett halvår och kolla hur det såg ut. 
 
Nu har det halvåret gått och jag var där idag. Självklart hade den snälla slutat där och jag fick en tant. När hon skulle ta bilden började hon med att kötta in saken i munnen för att sedan börja fixa med maskinerna (och jag som får spykänslor av den ville bara sparka ner henne). Som tur var skulle jag bara ta en bild och sedan var det bra. När hon skulle he på flour missade hon munnen med alla redskap och träffade istället runt om. Hon tappade också någon sak och när jag hittade den bakom min rygg blev hon typ arg. Och självklart skulle hon säga att jag bara skulle äta lördagsgodis om jag ville ha kvar mina tänder för resten av livet osv.. Jag är väldigt glad över att jag slapp laga det där lilla hålet för jag hade inte överlevt med henne. Hon lär ju ha hett bedövningssprutan i ögat eller något. 
 
Nu blev det ett långt inlägg men kände bara att jag behövde skriva av mig om mina tandläkarbesök. Haha herregud. Varför är det nästan bara sura och konstiga människor som vill bli tandläkare? 
 
Källa

Kommentarer
Matilda Andersson

Haha, tur jag inte behöver gå dit förrän om ett år :P

Svar: Haha du och kaffefia ;)
My Nordqvist

Tid: 15:08:26
Datum: 2014-07-19
Hemsida: http://knutarna.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: