Hoppträningen igår

Jag fortsätter med mina otroligt vackra ritningar men då slipper jag förklara allt med ord. Träning på hoppning ur sväng och en linje med blandade höjder på hindrena. Det var bra för jag fick tänka på att sträcka på mig efter varje hinder. Direkt när han hoppade lite stort och jag tappade balansen blev det sick-sack genom hela linjen, fast han var taggad vilket gjorde det enklare att parera honom. Det var ett par gånger som han lika gärna kunnat ta chansen att springa på sidan men istället styrde jag på hindret och drev och då flög han över!
 
Tänkte inte gå in på det jättemycket men han var hur duktig som helst. Han tyckte att det var skitkul och sög verkligen mot hindrena. Allt blir verkligen mycket roligare när han är glad och bara hoppar. Hans självförtroende var på topp vilket gjorde att jag inte behövde vara orolig att han skulle nita. En gång stannade han och det var på tredje hindret i linjen. Han kom knasigt på ettan och jag drev inte tillräckligt mycket mellan hindrena. Sockerbitshindret kom vi över fast tredje som var ca 1m stannade han på och det var väldigt bra tycker jag. Hade han hoppat hade han kraschat in i det och då hade vi varit tillbaka på ruta ett igen. 
 
Världens bästa ❤

Kommentarer
Jennifer J

Jättefina bilder! Vad kul och skönt att hans självförtroende går uppåt :D Jag följer gärna med till stallet igen i veckan om jag får :) Kram

Svar: Tack :D Ja verkligen superskönt :D Ja smsar dig!! :)
My Nordqvist

Tid: 00:29:51
Datum: 2014-08-02

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: