Tufft pass igår och skogsmulle idag

Igår blev det ett väldigt tufft pass för både mig och Cooper, även fast jag inte fick igenom allt jag ville. Han var ganska stum i munnen nästan hela tiden och ville liksom inte. Hade två bommar på medellinjen så jag kunde ligga på stora mittvolten eller rida serpentiner över. Han ville knappt böja sig åt höger i galoppen utan att jag fick ta jättemycket med innertygeln (vill rida honom på ytter). Började om från skritt och då gick det bra och sedan la jag det lite bakom och började med galoppombyten istället. Han var inte med helt hela tiden men han börjar förstå och ibland går det riktigt bra. Över bommarna blev det rätt nästan hela tiden och på slutet gjorde jag lite utan bommarna och det gick helt okej. Nu kan jag samla honom och göra bytet ur det istället som förut då han var tvungen att rusa för att orka. Lite mer träning så sitter det nog snart.
 
När jag avslutade var jag spyfärdig och det rann svett av hästen. Han fick en kalldusch som han nog tyckte var skön.
 
Idag red jag ut och blev mest skritt och trav/galopp några korta bitar. Hade inte jättemycket krav utan böjde honom åt båda hållen och i början tjaffsade han men när han gav upp blev han som vanligt igen. Efteråt stretchade jag honom och när han skulle böja sig åt höger med huvudet vid rumpan/svansen, så knäcktes det till i halsen på honom så han kanske hade någon lite låsning där. Får se hur han är imorgon! 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: