Dagens tävling

Sov hos Pernilla så det var ganska skönt. Bara att vakna och gå upp i stallet då. Vi gjorde iordning hästarna och jag flätade Coopers man så det bara var att rulla knopparna sedan. Åkte ifrån stallet 8 ungefär och kom fram halv 9 någonting. Pernilla startade kvart över 10 och jag 12. 
 
Ungefär en timme innan start började vi lasta ur Cooper och när allt var fixat hade jag ca 30 minuter att rida fram vilket var precis lagomt. På framridningen var han väldigt fin men lite småspänd och tittig från början. Inte så konstigt eftersom det var nytt ställe och allt. Krävde inte någon superform utan han fick gå där han är stabil. Han hade ganska bra framåtbjudning men då hade jag även spö vilket kan ha påverkat litegrann.
 
Inne på banan tittade han lite i något hörn och på dommarbåset men efter något varv brydde han sig knappt. Försökte få igång traven på honom så red lätt och så men han la i handbromsen en aning. Genom hela programmet gick han på halvfart och jag försökte driva men fick inte något riktigt svar. Drev istället då och då och lät honom lufsa på lite långsammare annars skulle vi kanske få några större missar för att han skulle sagt emot eller något. 
 
Det gick iallfall jättebra och jag är nöjd! Fick inga jättestora missar utan var där direkt efter första galoppen vid A där han tyckte det skulle vara skritt istället för trav. Mer framåtbjudning på det här så! 
 
Fick en 8a och det var på halten. Det kunde jag verkligen inte tro med tanke på att han brukar stå ojämt med alla fyra + vila på något bakben. Fast inte nu då såklart, duktig Cooper :D
 

Kommentarer
Marica

Vilken fin blogg du har och häst :D

Svar: Tack så mycket!!! :D
My Nordqvist

Tid: 07:31:36
Datum: 2014-06-09
Hemsida: http://mariicaliindberg.blogg.se
Anonym

Duktiga ni! :D
Jag måste komma och hälsa på han någon gång, och kolla när ni tävlar. :D

Svar: Tack :DJa de måste du :D
My Nordqvist

Tid: 11:15:54
Datum: 2014-06-09
Hemsida: http://zphoto.blogg.se/
saga

Så fina bilder, vad kul att det gick bra! :)

Svar: Tack så mycket! :) Ja verkligen! :)
My Nordqvist

Tid: 15:29:21
Datum: 2014-06-09
Hemsida: http://sagapaulsson.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: