Gårdagens tävling

Tävlingen gick som jag skrev igår, inte speciellt bra. Både dumheter och dåligt självförtroende tror jag att det beror på.
 
Första klassen:
 
Hade sporrar för att han skulle reagera lite mer ifall han gick in i sin egna lilla värld. På framhoppningen var han fruktansvärt fin. Istället för att bara rida på framåt så samlade jag honom och satt mycket tillbaka och väntade mer på hindret. Det ledde till att han fick mycket mer tryck i galoppen och hoppade riktigt, riktigt bra! Han var väldigt pigg och taggad för han halvt studsade på stället ibland så allt kändes himla bra. 
 
Direkt på banan spände han till och bromsade upp sig själv men när jag drev på så lyssnade han ändå framåt. Red fram till fyran som många andra hästar hade vägrat ut sig på och körde igång direkt efter det. Han stannade två gånger på första hindret och gjorde kaninsprång över det och de två efter. Sedan stannade han på fyran också så då var det bara att gå ut igen. 
 
Andra klassen: 
 
Var hyfsat arg och minsta lilla han tänkte bakåt så petade jag till honom med sporrarna och la på spöet direkt när han inte svarade. Inne på framhoppningen var han ännu piggare, och de antagligen för att jag hade suttit och påminnt honom att gå framåt. De första sprången på räcket var väldigt bra. Provade oxern men la ner bakbommen och det hoppade han. När vi sedan la upp bakbommen lyckades han självklart hoppa men riva alltihop och då försvann allt självförtroende. Carro la ner så det var ett räcke på ca 60 men han totalvägrade hoppa. Tillslut kom han över men vi hoppade aldrig oxern lika högt för det lät som att det var jag och att dom hade väntat på mig så fick skynda mig ner men då var det ett par kvar. 
 
Och på banan skulle han minsann inte hoppa. Alltså utesluten på första hindret. Men okej, andra klassen förstår jag att han inte ville hoppa med tanke på det som hände. Han klarar inte av en liten "krasch" för då tappar han det lilla självförtroendet som han har och det är svårt att jobba med på tävling. Det blev ungefär som hoppträningen i söndags. Bara att då kunde vi jobba på det.
 
Här var det när han rev allt. 
Har inga bra bilder men Fanny fotade en del så lägger upp dom när jag får dom :)

Kommentarer
Denise

Men fy vad tråkigt att det inte gick nå bra :(

Svar: Ja :(
My Nordqvist

Tid: 22:41:12
Datum: 2014-06-18
Hemsida: http://flingans.nu
emelie

Tråkigt att det inte gick så bra, men det går säkert bättre nästa gång :)

Svar: Ja :( Ja får hoppas på det :D
My Nordqvist

Tid: 07:43:06
Datum: 2014-06-19
Hemsida: http://emeliestarrin.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: