Juste jag hade en häst också

Var hos Cooper nästan direkt då vi kom hem igår. Kollade bara till såret och borstade honom litegrann. Såret har läkt ihop väldigt bra vilket känns skönt. Om det fortsätter såhär är det kanske helt ihopläkt om en vecka eller något :) 
 
Idag har jag ingen aning om vilken tid jag åkte dit. Helt borta i huvudet haha. Kom hem innan 6 vet jag iallfall ;) Gick en promenad med honom i en timme ungefär bara det att om vi gått hela tiden hade det bara tagit max 20 minuter. Vi stod helt enkelt still mestadels för han ville äta gräs. Sedan han skadade sig har han gått i en annan hage med pyttekort gräs. Eftersom det knappt är lera kändes det bäst att låta honom stå där så han slipper få in onödig smuts i såret.
 
Bortsett från att han var sugen på gräs så var han otroligt pigg också. Jag som brukar få släpa med mig honom när vi går men nu var det han som tog täten. När vi gick hem tänkte jag prova springa lite med honom bara för att se hur han rörde sig. Direkt jag började gå fort skakade han på huvudet (han gör det när han springer och busar i hagen) och travade på, när jag började springa ökade han och gjorde världens bocksprång. Tror han har bara lite överskottsenergi ;) 
 
Imorgon ska han få bli longerad och går det bra gör jag det ett par dagar och sedan börjar jag nog rida. Lääängtar :D
 
 

Kommentarer
kees.blogg.se

Gud va roligt!

Svar: Verkligen :D
My Nordqvist

Tid: 23:33:27
Datum: 2014-07-07
Hemsida: http://kees.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: